Philips HD3620

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD3620 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Jean Lule 04-06-2017

Schandalig slecht produkt.

Geschreven voor: Philips HD3620

Heden heb ik de 4e Perfect Draft gekocht in 10 jaar. Laat het woord perfect maar weg. Het lijkt erop dat Philips de levensduur van dit slechte product op maximaal 2,5 jaar programmeert. Direct na de garantie van 2 jaar begeeft het apparaat het. Voortdurend is de oorzaak hetzelfde . De koeling begeeft het. Schaf maar een nieuwe aan zo wordt er uitgekraamd. Immers de reparatiekosten zijn bijna net zoveel als de prijs van een nieuwe Perfect Draft. Iedere keer trap ik er weer in. Ik wil mijn favoriete bier graag getapt en gekoeld van het fust drinken. Het is een schande dat Philips in een periode van 10 jaar de koeling niet heeft verbeterd. Deze criminelen denken de echte bierliefhebber, die graag een tapbiertje lust koopt de Perfect Draft toch wel. Beste tapbierliefhebbers koop in ieder geval nooit een tweedehands Perfect Draft, want goedkoop wordt duurkoop.

Sillie72 03-09-2013
Geschreven voor: Philips HD3620

Het oudere model beertender van Philips in bezit.
Heb hem 6 keer gebruikt en daarna was koeling kapot. Hierop met Philips gebeld en toen werd me duidelijk dat ik geen product van Philips meer zou kopen. Hun uitgelegd dat ik product maar enkele keren had gebruikt en dat koeling al snel kapot was gegaan. Ik had de pech dat ik drie maanden buiten garantie viel. Hierop heb ik nog aangeboden om apparaat op te sturen zodat ze konden zien dat het zo goed als nieuw was. Allemaal heel moeilijk. Enige optie was reparatie die hetzelfde zou kosten als een nieuw apparaat.
Er viel totaal niet te praten met klantenservice. Voor mij nooit meer een Philips apparaat. Duurzaamheid en klantenservice Philips ver beneden peil.

L de Heijde 16-11-2013

Helemaal mee eens. Heb een soortgelijk iets meegemaakt met Philips, maar dan met een tv.
Valt totaal niet mee te praten. Klantvriendelijkheid 0. Heb ongeveer 30 jaar alleen maar Philips artikelen gekocht, maar Philips komt er bij mij nooit meer in

FreddyOnderstal 01-06-2012
Geschreven voor: Philips HD3620

Ik heb de PD 3620 nu een paar dagen in huis met een vaatje Hertog Jan erin.
Heerlijk bier!! De juiste temperatuur en mooie schuimkraag.

Schrok de eerste keer een beetje omdat de pomp aanslaat tijdens het tappen. Maar dat hoort dus zo om alles op druk te houden. Zodra je de taphendel dichtdoet, stopt de pomp en deze hoor je ook verder niet meer.

Ziet er goed uit, het apparaat, en is makkelijk in gebruik.

Enige jammere vind ik dat de taphendel er niet vast inklikt. Deze 'hangt' er als het ware in. Wel makkelijk te verwijderen zodat onze dochter er niet aan kan komen.

Ik ben er enorm blij mee!

Nog een minpunt: In de winkels is de PD bijna niet te krijgen. Ik ben er uiteindelijk voor naar de Hertog Jan brouwerij in Arcen voor gereden omdat hij daar wel te koop was. (Ongeveer een uur rijden vanaf mijn huis).
De vaatjes zijn gelukkig wel goed te krijgen in de buurt hier. Jupiler en Hertog Jan zullen de favoriet worden.

Dus wil je een lekker koud, zelfgetapt biertje, dan is dit apparaat jouw keuze!!

Ben van Zijl1 20-11-2011
Geschreven voor: Philips HD3620

Na jarenlang beertender te hebben gehad nu overgestapt naar perfectdraft,kan niet anders zeggen als een grote stap voorwaarts,het hele systeem is degelijker uitgevoerd,had ik bij de BT nog vaak last van spook pompgeluiden zowel overdag als nachts,hier geen last meer van,ook het pomp geluid is rustiger,het verwisselen van een fustje vraagt wat meer tijd en handelingen als de BT,maar het zit allemaal doordachter in elkaar,de tapunit wordt met een flinke druk geplaatst en zit goed stevig.
Daar komt nog bij dat Heineken min of meer zijn eigen systeem om zeep helpt door steeds minder biersmaken te leveren,zo'n beetje alle speciaalbieren zijn weer verdwenen voor de BT en ook Wieckse witte is steeds moeilijker te verkrijgen.Voor de Perfectdraft zijn steeds standaard 5 smaken goed te leveren en op internet zeker nog eens 20 biermerken,al moet daarbij wel gezegd worden,dat je voor de Belgische en Duitse merken dan wel de hoofdprijs betaald...maar goed,wel leverbaar.Al met al zeer tevreden en aanrader voor de bierliefhebber!

lekkerbier 12-10-2010

Ik heb de Perfect Draft HD3620 pas enkele dagen tot
volle tevredenheid in gebruik. Hij koelt prima en de
pomp geeft een rustig geluid. Tapt een biertje met een mooie schuimkraag.

Jan-Luuk 30-04-2009
Geschreven voor: Philips HD3620

Na enkele jaren een Beertender te hebben gehad, heb ik onlangs gekozen voor de Perfect Draft HD 3620 van Philips. En dat niet alleen omdat het biermerk-aanbod bij de Perfect Draft beter aansloot bij mijn smaak. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik uiterst tevreden ben over de Philips. Hij is geruislozer dan de Beertender, tapt een beter biertje, ziet er fraaier uit, alhoewel dat laatste, net als het biermerk, ook een kwestie van smaak is. Daarbij hebben de vaatjes bij de PD een 2 L grotere inhoud. De PD geeft ook perfect aan hoe lang de vatinhoud nog vers is. In mijn optiek is de Perect Draft een professioneler systeem dan de Beertender. De PD oogt niet alleen degelijker, maar hij is dat ook. Kortom, ik vind de Perfect Draft een perfect apparaat, en ben er zeer gelukkig mee.

RobMex 23-08-2012

Ik heb zowel de Philips PD3620 als de meest luxe B95 Beertender welke je kan instellen op 3 temperaturen en ook het aantal graden precies aangeeft. Waarom je de B95 nergens meer ziet en alleen de simpeler B90 is mij een raadsel.De Philips voelt inderdaad degelijker aan maar wat een knullig systeem van vaatje verwisselen en vastklikken van de PD zeg, daarin is de Beertender echt heer en meester. Geluidsverschil is verwaarloosbaar alleen de pompen maken allebei een heel ander geluid. Verder kwestie van smaak: Heineken uit de BT is voor mij het summum, echt een lekker zacht tapbiertje, Hoegaarden uit de PD gewoon superleuk en lekker maar proef geen smaakverschil tussen flesje of vaatje Hoegaarden.

jan patat 05-01-2009
Geschreven voor: Philips HD3620

Jan dwrs, mijn ervaring is iets anders, mijn apparaat begaf het na 2 jaar en 3 maanden, de reactie van Phillips was, gooi maar weg en koop een nieuwe, nou, dat dus never of nooit meer, er komt van phillips nog geen gloeilamp meer mijn huis in, wat een prul zeg

peppespizza 25-04-2012

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Philips jou meedeelt het apparaat maar weg te gooien. Om dan met onzakelijke kritiek te komen op alle Philips artikelen vind ik ook uitermate vreemd.

Jan dwrs 26-07-2008
Geschreven voor: Philips HD3620

Deze perfect draft voldoet aan al mijn verwachtingen.
mooi exemplaar , bier is lekker van temp en tot nu toe koel hij en vat sneller dan opgegeven.
Ook het negatieve comentaar op Philips is zeer onterecht.
Dit heb ik namelijk zelf megemaak.
Ik kreeg de hd3600 welke mijn vrouw van iemand had overgenomen als geintje voor mij, deze deed het na 2 vaatjes al niet meer.
Dus wij de pest er in en Philips gebeld.
Je heb 2 jaar garantie en de mijne viel hier nog onder, via serienr.
En kreeg zodoende omdat de hd3600 niet meer te maken was grati een nieuwe hd3620.
Dus top service.

Bert23 16-07-2008
Geschreven voor: Philips HD3620

Heb de Perfectdraft een week in mijn bezit werkt perfect alleen de nivaeumeter geeft nog wel eens rare gegevens aan maar na een paar getapte pilsjes werk dit ook weer goed.
Hebben hier trouwens meer mensen slechte ervaringen mee?

PATS 19-05-2008
Geschreven voor: Philips HD3620

Mensen koop GEEN PD. Alleen maar ellende. In het begin werkt alles prima maar dan komt onherroepelijk de ellende. Mijn advies (ik heb ze alle 3 PD,BT en WU) koop de WUNDERBAR PROF. Allen vaatjes kunnen erin 4, 5 en 6 liter vaatjes plus een leeg vat die je zelf kunt vullen. Het bier is super snel koud, voorkoelen hoeft niet meer, in 2-3 uur ijskoud bier. WUNDERBAR heeft als enige een koel compressor en dat is te merken, niet een etmaal wachten tot het bier koud is.
Dus mensen als je een tap wilt kopen, koop dan de WUNDERBAR!

Officiële reactie van BCC 21-01-2021

Beste Yvonne,

Bedankt voor jouw review. Dit is niet de service die je mag verwachten. Excuses voor het ongemak. Kun je in een reactie op deze review het ordernummer doorgeven?

Groetjes,
Team BCC

peppespizza 25-04-2012

Ik vind jouw reactie op dit artikel BIJZONDER vreemd. Als ik alle reacties bij kassa en tros radar lees over de door jouw aangeprezen WUNDERBAR vraag ik me af hoe je hier nog positief over kunt zijn. "Verkoop punt in Nederland wordt door de fabrikant als onbetrouwbaar betiteld" Verder "importeur weigert op honderden klachten te reageren en levert geen reserve onderdelen meer. En die zijn echt nodig vanwege de slechte kwaliteit hier van".

stefan1967 19-04-2008
Geschreven voor: Philips HD3620

Heb nu ook de 3620/20 bevalt uitstekend, pomt af en toe bij het tappen, koelt zeer goed ben benieuwd in de zomer oude model 3600 had daar moeite mee, ik vindt hem ook veel mooier als het oude model, dus een aanrader koop geen 3600!!

phranq 29-01-2008
Geschreven voor: Philips HD3620

Had hiervoor een 3600 wat een waardeloos apparaat was, de koeling daarvan was ronduit slecht, vooral in de zomer had je gewoon lauw bier. Ben zeer tevreden over de 3620, koelt perfect tot 3 graden wat een heerlijk pilsje op levert. Kan nu al niet wachten tot de zomer!

King Albert 17-12-2007
Geschreven voor: Philips HD3620

Ik heb hem vanaf half september en heb geen klachten over dit apparaat. Ik doe er altijd HertogJan in en het biertje dat er uit komt is heerlijk. Af en toe een beetje lawaai van de vin maar dat mag de pret niet storen.

PKtje 07-10-2007

Net gekregen.
Maakt pokkenherrie Constante koelvin die meer herrie maakt dan die van een PC
Bier VEEEEEEEEEL te koud.
Je moet het echt 10 minuten laten staan voor je geen pijn in je maag meer krijgt van de kou.

Mr franco 25-07-2007
Geschreven voor: Philips HD3620

Heerlijk koud biertje en al diverse soorten er in gehad.
Tot nu toe probleemloos,het eerste model had nog wel kinderziektes maar dat is hopelijk voorbij.
Vaatje 2,5 uur in de vriezer en lekker drinken maar.
Kan hem aaanbevelen

jack309 18-06-2007
Geschreven voor: Philips HD3620

Goed apparaat, duidelijk verbeterd ten opzichte van de oudere versie. koelt goed en zeer degelijk. In belgië gekocht, komt nu naar nederland. Neem geen genoegen met de aanbiedingen voor de 3600, maar kies voor dit nieuwe model.

s.van vliet 25-05-2007
Geschreven voor: Philips HD3620

Ik heb het apparaat nu 4 keer gebruikt.
En op zich komt er een heerlijk pilsje uit.
Nadeel is dat je een dag moet wachten voordat het bier gekoeld is...
Na 4 keer gebruikt te hebben werkt de indicatie hoe vol het vat is niet meer en een groot nadeel is ook dat er een pokke herrie uitkomt als het aparaat gaat koelen of pompen.
Nu bij het 5e vat komt die pokkeherrie er om de 5 minuten uit, dus dit was helaas ook het laatste vaatje. Erg jammer, want het nbiertje dat er uit kwam was wel heerlijk...